FANDOM

Hiszpania

Jose Rivera

Tutaj umieść treść pierwszego paragrafu.

José Rivera (skoczek narciarski)[edytuj]Edytuj

Edytuj

José Rivera
Data i miejsce urodzenia 29 grudnia 1962

Barcelona

Klub Esquí Super Molina
Rekord życiowy 105 m

Thunder Bay(1982)

José Ignacio Rivera Marinello (ur. 29 grudnia 1962 w Barcelonie) – hiszpański skoczek narciarski, uczestnik Zimowych Igrzysk Olimpijskich 1984 w Sarajewie.

Wziął udział w dwóch konkursach skoków narciarskich w ramach Zimowych Igrzysk Olimpijskich 1984. Zajął 54. miejsce w konkursie na skoczni normalnej i 48. miejsce na skoczni dużej[1].

W latach 1981–1986 Rivera startował także w zawodach Pucharu Świata i mistrzostw świata. Na Mistrzostwach Świata w Narciarstwie Klasycznym 1985 zajął 49. miejsce w konkursie skoków narciarskich[2].

Rivera skoki narciarskie uprawiać zaczął w 1979 roku. W latach 80. XX wieku studiował architekturę. W 1982 roku podczas zawodów Pucharu Świata w kanadyjskim Thunder Bay skokiem na odległość 105 metrów ustanowił ówczesny rekord Hiszpanii w długości skoku narciarskiego mężczyzn[3]. Jego najlepszym wynikiem w zawodach tej rangi była 40. pozycja, jaką zajął dwa lata później podczas konkursu w Cortina d'Ampezzo[4].

W 1981 roku Rivera wziął udział w Zimowej Uniwersjadzie 1981. W konkursie skoków narciarskich rozegranym na skoczni Trampolín de Saltos Valle de Astún o punkcie konstrukcyjnym umieszczonym na 90 metrze w Astún po skokach na odległość 55 i 54 metrów został sklasyfikowany na 16. miejscu[5].

W swojej karierze kilkukrotnie zdobywał medale mistrzostw Hiszpanii w skokach narciarskich – złote w 1983 i 1984 roku oraz srebrny w 1982 roku[3]. W 1983 roku skokiem na odległość 76,5 metrów ustanowił ówczesny rekord skoczni Trampolín Albert Bofill Mosella, który został poprawiony rok później przez Bernata Solę[6].